Truly Follower

FB's Follower

Sunway Lagoon !


Yeahh this is it . Ingat tak sebelum ni saya ada kasi entry pasal bercita-cita nak pergi Sunway Lagoon? Haa Inilah dia ! :) Dapat jugak sampay ke sini bersama teman teman a.k.a siblings angkat saya lah.. Seronok sangat dapat datang sini tahu.. Ala ala "dream come true" gituuu Ya ya saya tak pernah ke sini sebelum ni, Chop chop, saya pernah ke sini dulu time Summer Splash je. Itupon dua tahun yang lalu okey.. Nak dengar cerita tak perjalanan saya ke sana dan ketika di sana? Jomm...

Hari Jumaat, sehari sebelum ke Sunway Lagoon(SL) Laron dan Syawal tido di rumah saya, bukan apa senang kot nanti nak gerak pagi pagi. Tak buang masa nak tunggu berkumpul. Lagi lagi Syawal yg rumah dia bapak jauh kot. Pagi Sabtu yg sgt sgt lah indah, pukul 6pg bangun, mmg liat lah kan hahah bangun aje saya terus Wakeup Call Zahar, Qaz, Wawa, Dana, Fea, haihh Dana bole pulak cakap "aku nak sambung tyto blk lah" Lepas tu saya pon mandi , Laron mandi siap siap . Dalam pukul 7 pg kitorang terus ke hotel tunggu Garlock sayangku ! hahahah Naik bus pagi pagi semua pandang je kitorang mcm tak pernah tgk orang . entah ape yg pelik sangat. Biasa je kitorang, SANTAI :p Sampai di monorel Chowkit, amek monorel terus ke KL Sentral. Ya Allah pagi tu sejuk gila! kaki tangan taktahu mana mau sorok hahahah Sampay KL Sentral, lepak mapley utk sarapan, planning nak makan Mc'D kt dalam KL Sentral, heee mana ada orang makan Mc'D pagi pagi , kata Garlock . Hah nak tanak pergi je lah mapley tepi monorel tu, perut saya kan mmg sentiasa lapar, saya order Roti Canai kosong 2keping hahahah yang semua 1 keping je. Ala, breakfast makan byk byk takpe


Tgh makan , Alep text cakap dia nak sampay kt KL Sentral , last last jumpa kat monorel, dia pon terus breakfast. Lepas tu Remy pon sampay, breakfast jugak. Eh sempat tahu snap picture saya si Remy tu, thanks. Sambil makan actually tunggu Dana, Si Zahar, Qaz and Alai mmg dah sampay kt KL Sentral. Mereka tunggu kat Putra. Dalam pukul 0840 Dana pon sampay. Terus gerak ke Putra then meet Qaz Zahar Alai :) Biasa ah kan dah jumpa budak budak gila, otak gila lah . Dalam pukul 9 train pon sampay terus naik. Sejuk lagi.. Haih
Dalam train sumpa bising dengan suara kitorang je. Lagi lagi suara Syawal -,- hahaha macam nak simen je mulut dia kot, pastu rimas tengok si Zahar tak abes abes dgn camera, amek amek gambar saya lagi tuuu . Mekasih yaa hahaha :p Dalam pukul 0920 sampay di Stesen Kelana Jaya. Kemudian tunggu bus pulekk untuk terus ke SL. Time tu Wawa call cakap dia dah sampai.. alamak kitorang rasanya macam dah lambat sgt 


Minta wawa beratur utk tiket dulu. Saya call Fea budak tu baru bangun, SIOT. Agak lama kot tunggu bus nak jalan kan. Ape lagi snap picture lagi hehehe .Dalam pukul 0935 bus pon gerak, then tepat pukul 1000 kitorang pon sampay betul betul depan kapla Singa hahahahah. terus call tanya wawa kat mana. Perghh ramai kot orang hari ni , yela Sabtu kan , bole pulak ade Family Day, mau tak sesak, time tu rasa nak jerit kuat kuat halau semua balik biar saya dgn LAFians sahaja , hahah bole cenggitu? Tgh busy nak beli tiket, boleh terserempak dgn adik abg ipar aku, hah dia pon ke SL dgn gf dia. Pandang slack pula gf dia kat aku ya , Nanti kau . hahahahah Fea masih masih tak sampay , bengang kot. Wawa time tu 2kali terpaksa beratur balik 


Atlast, sampay pon , dah settle bla bla terus masuk ke SL, kene check check beg pulekk , seb baik kitorang tak bawak makanan picnik gituu , kang tak pasal pasal Picnik kt luar SL tu hahaha . HAH before that, aku terjumpa dengan pelakon cerita AKU MASIH DARA Yana Samsuddin :) Sumpa dia mmg lawa kot ! huhuhu Masuk aje dalam perghh excited gila, Garlock entah mana mana dah p tggl aku , siot punya boyfriend. Syawal belum masuk dah tukar tukar baju, lagi lah haihh mcm budak2 tak menyabar hahahah Papepon pergi bilik air dulu kitorang tukar baju. Aku tukar baju je , suar mmg dah pakai dari rumah hahahah :p Pastu cari locker letak barang barang, 1 locker rm5! perghh mahal ! Ape bole buat kan..Lepas dah selesai, terus ke Water Park ! Mmg ramai ramai ramai. ape lagi tempat air yg paling dalam lah best . Paling takleh blah spek mata hot Dana hilang , tercicir dalam air , lepas tu Syawal punya pulekk , haih budak budak ni , macam macam. Paling gila spek Garlock maintain di mata hahaha Itu lah sayang saya hahaha. Ermm seronok gila dapat mandi, menyelam, lompat lompat hahahahaha Tiba-tiba boleh pulak muncul cameraman dalam air, dia tanya " adek mau gambar ka" hah saya tanya ambik gambarni free ke? dia cakap amik gambar mmg free , kalau mau gambar ni kene bayar lah, Ouh ape lagi, kitorang mintalah dia amek gambar kitorang banyak-banyak. Dalam air lah, atas air lah, hahah Dekat 50 gambar tahu, sampay 1 masa cameraman tu dah penat kot, Dana minx dia amek lagi gambar and then dia cakap " sudah habis shift Suda habis shift" hahaha siot je, dia penat lah tu . terus dia blahh hahaha 


Dah penat berenang, menyelam cari spek mata yg hilang, putus asa, terus ke tempat gelongsor air . HAHA Yang sangat dinantikan ya :) Kene beratur pulekk . ramai orang, Deal saya naik dengan garlocklah... ermm Nas cakap yg pelampung bentuk 8 tu, yg berat kene duk belakang, yg ringan depan , haihh saya la tu duk belakang , garlock depan. kalau tidak nanti orang belakang yg terangkat heheheh. Ahh sampay tiba giliran aku, baru nek pelampung aku dah jerit sekuat hati, Life guard yg tolong tolak masok gelongsor tu cakap "eh belum lagi lah "hahah dia gelakkan aku.. mau tak jerit, sumpa seram kot.. Aku tanya kat life guard tu, selamat tak ni, dia cakap takde pape lah ok je.. Then dia tanya dah ready ke, hahah aku cakap belum , aku jerit kuat kuat , terus dia tolak.. hahahaha argghhhhhhhhh jerit je aku sambil pejam mata, mmg tak nmpk pape tahu tahu dah tercampak dalam kolam . Heee buekk malu yo lin.. Sumpa tanak naik dah , lepas tu dorang semua naik yg meluncur cara meniarap tu , guna pelampung yg mcm carpet tu heheh kelakar je . macam nek kereta Ferrari je. Hah saya tak naik lah , takot , saya tolong jerit je lebih utk dorang..lepas tu lepak kt tempat air baldi tumpah tu , kat tempat budak2 hahahah lepak sana lama jugak ah.. asyik seronok nak tunggu air tu jatuh


Then laparrr suda, pergi beli makan , SUMPA sgt mahal makanan dia, Nasi goreng telur RM10 okey, Bihun goreng perghh RM11 . Mineral water RM3! haihhh air paip lagi sedap.. Makan ala kadar jelah.. Lepas makan kitorang masuk Wild Park, hehehe tgk tgk binatang.. Sekali ade tapir dahh hahaha :) ade harimau kumbang hahaha seronok gila.. Saya siap dapat kejar burung2 merak, bangau , hahaha coz burung2 ni bkn dlm sangkar , mmg lepas cmtu je , seb baik tak kene sudu hahahah Keluar dari tempat binatang terus ke Amusement Park, ahhhhh tidakkkkkkkkk semua nak naik kapal yang pusing terbalik tu . adoyyy aku seram lebih. Aku tak naik , aku naik sumpa lepas tu aku tak menaip kat sini dah.. -,- Berani sungguh mereka mereka itu kan.. Lepas naik tu, naik cawan pusing pusing tu, ahh aku pening pening. Gila gampang semua yg pusing2 tu ahahahah . Mula mula semua menjerit seronok . Lama lama semua diam dlm cawan tu hahah semua dah pening. Sumpa tanak naik dah... Pastu budak laki pulakk naik. hahaha padan muka sampay pening2 ye.. 


Dah lepas tu semua jadi tak larat pening segala bagai.. Nak naik titi tapi tak jadi coz ramai sgt kot atas titi tu . Dah bergoyang goyang titi tu tahu ! Terus balik ke locker bersiap siap nak balik. Selesai aku salin baju aku terus ke tempat gambar2 yg tadi tu nak tgk picture ahhh lawanyaa . Deal dgn semua sape nk gambar tu . last last ramai tanak , fine saya bayar lah lebih 40hgt . Janji softcopy tu dapat. haihhh Softcopy RM125. Lepas tu semua nak gerak pulang , ade pulak yg buat muka , adoyy tak paham saya, malas nak msok kt entry ni , sendiri boleh pikir salah siapa sebenarnya. Lepas tu , balik singgah Mc'd Sunway Pyramid , Makan makan penat dah terus gerak balik . Dalam pukul 1930 semua bersuraii . aahh tanak berpisah dgn wawa , nas huk huk , Peluk wawa kuat kuat , peluk nas kuat kuat , dorang cium pipi saya, haihhh seronok gila , bestfriend  sendiri pon tak pernah cium pipi aku :) thanks Nas and Wawa , ILOVEYOU Guys ! Memang susah nak berpisah balik kan , yela lepas ni entah bila dapat kuar buat event cm ni kan.. Salam salam semua pastu balik, Saya gerak balik dgn garlock, Remy, Qaz, Alai, Zahar and Alep :) ermm di train Kelana Jaya , sumpa terkejut bila terserempak dgn EiraLAF dgn Farah. Ermmm malas lah nak cakap ape kan, terkilan bila anmpak Eira , malam malam pulak tu, saya tanya pergi mana , pergi beli brg , ok ok . Farah, ya seronok jumpa dia lagi :) heeee dia peluk saya ! hehehe Sukanya , betapa appreciatenya dia. Maka dengan ini selesai sudaa event kedua LAFians Family , kepala aku sumpa rengan gila dan happy sebab mereka semua happy. Sumpa penat arranged event ni , yela ade yg pergi , ade yg tak pergi , ade yg pergi and last min ckp tak jadi.. Fed up pon ade, sedih pun ade but overall sgt puas hati..Berakhirnya event ni maka berakhirlah uasaha saya nak hidupkan event ni dan ternyata menjadi event ade masala sana sini sikit sikit tapi masih berjalan Lancar okey . Jutaan terima kasih pada Qaz, Alai, Zahar,Laron,Syawal,Dana,Wawa,Nas,Shafiq,Alep,Remy,Fea dan Garlock.. Korang memang happening gila dan jutaan terima kasih kepada Wawa, Remy dan Alai kerana bawak camera. Heee antara gambar2 nya, nanti saya upload :) 

Thanks for your reading,please leave your feedback or comments

No comments:

Post a Comment

Segala yang tercatat tercotot di atas ini adalah HAKMILIK Lyn Marzuki