Truly Follower

FB's Follower

Lyn Marzuki memasak !

Haihh seperti biasa, kalau hari Isnin, aku punya Off Day lah kan. So banyak benda nak direncanakan ecehh. Mula-mula memang hati rasa nak keluar berjalan tapi duit tinggal RM50 je sebab semalam agak ah dekat RM400 abes kan. Heee bukan selalu lah derr. Ajak boyfie keluar, dia cakap dia tak larat.. Ok fine, tak payah keluar. Then fikir better aku masak, sebab perut lapar gila. So apa lagi, masak la.. Menunya jeng jeng jeng....

  1. Ikan Cencaru masak sambal
  2. Ikan cencaru goreng bubuh sambal belacan dalam perut ikan cencaru
  3. Telur goreng kicap
  4. Hotdog goreng :)
Empat menu je tapi oklah kan, janji aku masak dengan sepenuh hati. Mama siap dua tiga kali keluar masuk dari bilik semata2 nak tgk aku dah abes masak ke belum sebab mama pon lapar mcm aku -,- Aku start masak dari pukul 5:30petang dan berakhir pada pukul 7malam. eheee lambat ? yela, rendam ikan , rendam hotdog, tumbuk cili api, gaul lagi ikan dgn serbuk kunyit dan garam.. Lepas dah siap bahan baru aku masak.. Lagi pon saya budak baru nak berjinak jinak lah.. Saya tahu awak dah PRO so tak perlu la nak berbangga. Tak kisah pon janji mama saya suka makan. Boyfie pon kebetulan ade jugak sebab dia kerja pagi, so makan sekali la.. Dia cakap saya masak sedap, heee TERIMA KASIH kerana memuji.. Saya tanya "dari A-E apa rating saya" dia pun cakap "Ermmmm okla, bagi B+ " heeeee Oklah tu B+ atleast pembakar semangat utk aku berusaha nak mencapai rating AAAAAA :) hahahahaha Memang licin abes lauk semua. Mama siap 2x makan jugak.. :) Alhamdulillah aku berjaya masak utk malam ini :) Semua suka makanan aku . Nanti aku masak lagi ya :) ermmmm nak lagi sempoi punya and lebih banyak kuantitinya :) Nak jempot 1 bangunan Condo aku ni datang makan =,='''

eheee mula mula sajian yg disiapkan :)

ermmm dah separuh di makan , telur tu asalnya ade tiga
mama dah amek 1 , boyfie 1 heee
lagi satu saya punya!

yeah ofcourse smpat lagi snap :)
kenangan ni..
<3



Thanks for your reading,please leave your feedback or comments

No comments:

Post a Comment

Segala yang tercatat tercotot di atas ini adalah HAKMILIK Lyn Marzuki