Truly Follower

FB's Follower

Bercuti Di Kampung Meru

Harap satu hari nanti rumah ni jadi sebahagian dari hidup aku :)
Ini bahagian belakang rumah :)
Inilah kampung keluarga angkat aku merangkap rumah bakal mak mertua aku ehehe INSYAALLAH . AMIN.... Hah ? Aku perasan? alaaa biarlah tempat aku nak berperasan di sini, kau susah apa.. Baru-baru ini aku apply cuti kerja semata-mata nak balik sini . Alhamdulillah cuti aku diluluskan.. Petang Sabtu habis kerja pukul 3 petang terus gerak ke Meru. Sampay Meru dalam pukul 5lebih. Sampai je rumah sunyi sepi yela semua takde. Ada yang kerja, adek bongsu Garlock Eka Perindu takde ikut Ian Sham pergi make up Ira Syazira. Ramai kat rumah anak-anak buah Garlock jela... LAYAN . Petang tu aku dgn Garlock pergi pasar malam! Wah Wah aku mula mencari NASI AMBENG ! Sedap wokk ! Malam tu semua balik, borak-borak makan makan , Garlock mcm biasa suka tinggalkan aku, then pergi lepak. Malam tu aku tidur tanpa kipas tahu ! Ehehehe biasalah malam malam memang sejuk! Esoknya pukul 9 pagi aku terjaga itupon sbb mama call eheheh , malu gila bangun lewat. Sedap sangat kan tyto ehehe . Pagi tu bangun mummyku buat pisang goreng. Memang hari ni planning nak masak Ayam Masak Merah so ajak la kakaknya, Ian Sham pergi pasar :) Beli itu ini bla bla then balik . Time tu dah pukul 11lebih. Boleh plak kan tetiba kak Ian kene pergi make up pengantin. Rupanya salah masa. Bergegas kak Ian siap, aku terpaksa follow sebab Kak Ian sorang-sorang . Ahhh perut aku LAPAR ! ehehe Nasib baik make up di Shah Alam je, tak jauh dari Meru.. Sumpa Kak Ian drive memang buat diri aku tak keruan. Hebat gila. 




Pengantinnya memang comel . Kak Ian make up perghhh memang lawa derr . Menawan di MATA tu , sorry tak dapat nak close up dekat sebab malas nak ganggu Kak Ian kan :) 1jam lebih maka siap la sepenuhnya . Lepas tu bergegas pulang kerana masing-masing perut lapoorr HAHAHA . Sampay Meru terus makan, Ya Allah memang sedap ah mummyku masak Ayam Masak Merah. Nak tolong tak dpt sebab ikot Kak Ian :) Tolong makan je ye.. 

Petang petang keluar jejalan dgn Garlock . :) Masuk ke Jalan Durian pergi ke Jalan Jambu, masuk ke Jalan Nenas ehehehe seronok gila naik moto pulak tu . Tup tup Garlock ajar bawak motor eheheh sekelip mata aku berjaya okey ! 





Seronok seronok! Ehehehe Petang tu jumpa Kyra dia dtg dgn Jemmyl :) Renduuu gila kat Minah Senget aku ni . Borak borak pastu Kyra pon nak balik . Macam nak nanges tgk dia nak tgglkan aku! :( Garlock plak time tu dah blah lagi tggl aku :( Tak keruan dibuatnya. Petang tu Abang Gwan pon balik dari U . Abah ngn Abg Adi pergi ambil dia dari Melaka. Banyak wokk brg. Cuti sebulan kan :) Malam plak seperti biasa AHAD kan, ade gathering family. Semua 9beradik bersama family masing-masing ade kecuali Family Abg Adi. Seronok gila tengok family besar cm tu. Apa lagi terus ajak Garlock pergi cari DURIAN! Malam malam naik moto pergi cari durian . Jalan di kawasan kampung memang menakutkan ehehehe :) Sebelum tu jumpa Aini Razali dgn BFF dia Iykin ! Ahhh Aini bawakkan untuk aku KEK COKLAT ! Ya Allah sumpah sedap! Coklat tu terasa sampay ke dalam urat tekak ehehehe . Sayangnya dapat rasa sikit je sebab aku memang takleh mkn banyak banyak.. Lepas tu keluar pergi cari durian.. Balik semua berkampung dengan durian! ehehehe Makan makan sampay panas! Malam tu semua dah balik. Penat gila . Aku pon mulakan operasi membentang tilam ehehe Boleh plak time tu Garlock keluar lepak lagi . Takde sape nak temankan aku ke toilet. Nak tanak ok fine aku minx anak buah Garlock temankan aku ke toilet . :) Sebelun tyto main main dengan Jacky ! Kucing kesayangan rumah ni  Ehehehe .

Jacky !
Sayang Dia muah muah

 Lepas tu terus tyto . Esoknya, bangun lagi pukul 9 lebih sebab mama text gambar anak buah baru aku :) ehehehe . Harini bangun pagi tak kemana mana, makan lepak2 . Tetiba Abg Rapi dtg , terus Garlock ajak aku pergi belajar kereta. Pinjam kereta Abg Rapi.. Ahhhhhhh aku dah terer bawak kereta ! I Loike !!! . Aku dah tahu nak masuk gear, clutch pon aku dah tahu :) Harap2 aku cepat la pass lesen! ehehehe . Happy Gila . Pukul 2 lebih aku pon balik :( balik dgn Kak Ian, Kak Ian ajak pergi lepak uma dia di Ampang, ok follow je :) Pukul 4 sampay uma Kak Ian, main main dgn Arnab! 




Oklaaa ini jela yang dpt aku share , yang lain lain biarlah rahsia :) 

Thanks for your reading,please leave your feedback or comments

No comments:

Post a Comment

Segala yang tercatat tercotot di atas ini adalah HAKMILIK Lyn Marzuki