Truly Follower

FB's Follower

ILMU, perlu ke kita Persoalkan?


Ermmm apa yang dapat anda rumuskan? ILMU itu semua orang memang perlu cari, perlu timba sebanyak yang mungkin tapi perlu ke meletakkan satu KEMESTIAN yang kita perlu melanjutkan pelajaran sampai ke menara gading semata-mata nakkan kehidupan yang baik? Usaha tidak diperlukan ke? Ermmm entah la susah kalau berdebat dgn orang yang TINGGI sangati ilmu ni. Apa-apa pon bersyukur la dengan apa yang telah ALLAH kurniakan kepada kita.  Gunalah sebaik mungkin . Rezeki itu ada di mana-mana . ALLAH ITU MAHA ADIL . Usaha, tawakal perlu ada dalam diri kita. Bagi yang mampu untuk meneruskan pelajaran tu teruskan laaa . Bagi yang tak mampu tak semestinya korang tak berguna, carilah usahalah belajarlah mencari hidup supaya dapat bergerak seiring dengan orang-orang yang maju di sekeliling kita. Setiap org ALLAH kurniakan KELEBIHAN dan KEKURANGAN . Carilah di situ . Sesungguhnya ALLAH sayang pada orang yang rajin dan ALLAH benci pada orang yang riak dan takbur . Seiringkanlah ILMU DUNIA dan ILMU AKHIRAT di dalam diri kita . 

Sesungguhnya aku tidak mengajuk atau memerli sesiapa , aku cuma memberi pendapat sahaja. Sesiapa yang boleh terima, terima lah secara positif . Manakala yang tidak boleh terima, aku minta maaf banyak-banyak . 


Thanks for your reading,please leave your feedback or comments

2 comments:

  1. Ouh lyn, i dah kena. Sama je macam you, cuma topic yang lain. Pasal agama 100% :(

    Tak salah en kita nak suarakan apa yang kita nak buat, tu semua untuk masa depan kita. Tapi orang lagi memperlekehkan apa yang kita cakap :(

    ReplyDelete
  2. alaaa biasa laaa Farah, tak semua org SUKA dgn apa kita buat . Even BFF kita pon . biarkan apa org nak katakan asalkan kita tahu apa kita nak buat . Janji kita mana salah mana betul . Nak puaskan hati semua org mmg susah la kan . so kita jadi diri kita sudahhh :)

    ReplyDelete

Segala yang tercatat tercotot di atas ini adalah HAKMILIK Lyn Marzuki