Truly Follower

FB's Follower

Malam Raya !

Huhuhuhu malam raya malam yang istimewa, ecehhhh 
Apa korang selalu buat malam raya? *Teropong teropong*
Ermm tahu tahu, ada yang tengah tolong mak masing-masing masak, tukar sarung kusyen, tukar langsir, tukar cadar, sapu rumah, vakum karpet, bentang karpet yang baru beli kat Udani Carpet, letak kuih dalam balang, rasa sikit lauk yang dah siap masak, borak-borak dengan sepupu, main bunga api, buat kek macam-macam lah . 
Untung siapa balik kampung, meriahnya berganda ! 
Jumpa sepupu, pakcik-makcik, atok nenek . 
Awal-awal bagi HINT nak duit raya HAHA

Kebetulan malam raya Lyn OFFDAY ! bolehlah jugak tolong mama masak. :)
Tapi mama tak bagi Lyn kacau dia masak so tengok jelaa . 
Tolong tolong potong kupas bawang, ubi kentang, halia, kunyi hidup.
Potong ayam, siat siat daging, cuci bersihkan ayam .
RAJIN KAN KAN :)

Lyn kemas rumah tahu, vakum carpet, masukkan kuih dalam balang baru huhuh
sidai baju, cuci baju, kemas bilik Lyn huhu WAJIB! 
Memang bersemangat gila dol kemas rumah , rasa macam ramai nak dtg beraya HEHE

Stock bawang & ubi raya HAHA

ayam empat ekor setelah dipotong dan dibersihkan

daging satu kilo setengah :)

tempat mama beraksi bersama kuali dan sudipnya !

nak buat kurma daging !

aww rendang on the way !
Rendang Catz Lady (nama samaran mama time vouge dulu dulu)
Yummy !

Eceh, tahu laa pakwe mama kerja ADABI !
Promote nampak :) Semua disponsor . Jimat duit nak beli perencah 

ini memang gaya mama kalau sedang beraksi

Sangat tekun !
Seronok tahu masak masak malam ray neh , rumah jadi meriah even Lyn dengan mama je.
Jadi gila kejap . Yang selalu mama suka buat, letak garam banyak-banyak . ggrrrr

lampu raya bahagian pintu masuk uma :)

lampu raya bahagian balkoni :) 

ehehehe separuh siap mengemas, laptop perlu untuk mengHAPDET segala
perkara di FB :) 

Ini langsir bilik SAYA ! :)
Lawa tak ? kan kan lawa kan 

Haaaa ini cadar raya saya :) sama lebih kurang kaler dgn langsir hohoh
Sayang betul nak landing atas katil sebab dah kemas kan hahaha
Malam pukul sembilan, abang sulung Lyn bersama konco-konconya hehe anak bini dia sampai rumah, lagi meriah ! Mama siap masak semua dah standby kat meja nak makan.
Kuang ajo kan hahaha . 
Lepas makan pukul sepuluh pergi ke tempat kerja hantar makan sikit untuk boyfie terchenta. Bagi baju raya sekali sebab dia nak pakai sangat kan . 
Lepak sana kejap . Sian dia malam raya kene kerja :)
Then balik TIDUR ! Tak sabar nak tunggu Pagi Raya !

Thanks for your reading,please leave your feedback or comments

No comments:

Post a Comment

Segala yang tercatat tercotot di atas ini adalah HAKMILIK Lyn Marzuki